En kopp choklad

Jul Erica / Permalink / 5
En sånhär Höst ruskig dag tänker jag på varma drycker.  Framförallt choklad.  Jag brukar göra med mjölk och kakao/oboy plus chiliflarn. Men detta känns tråkigt och oinspirerande. Så nu vill jag veta era små eller stora hemligheter bakom eran varma choklad ♥
 
 
#1 - - Caroline:

Brukar ha i lite kanel =)

Svar: Okej :-D
// Erica
linda andersson

#2 - - Denise - Min Glittriga Jul:

Vilken rolig bild, haha :)

Gott med choklad också, jag skulle vilja prova på nåt nytt med varm choklad, men jag vet inte riktigt vad. Men att toppa chokladen med grädde ser ju inte helt fel ut!

Svar: Grädde på ser riktigt lyxigt ut :-D
// Erica
linda andersson

#3 - - Anonym:

Hoppas det inte gör något, men jag svarade på ditt inlägg i min egen blogg och länkade tillbaka hit. Lade upp ett recept på en lite lyxig varm choklad som vi brukar göra hemma. Vill du gå direkt till inlägget kan du gå hit: http://enkeljul.blogg.se/2014/september/varm-choklad.html

#4 - - Sussi:

Jag hoppas att det är ok att jag svarade på det här inlägget på min egen blogg och länkade tillbaks hit. Jag lade upp ett recept på en lyxig choklad som vi brukar göra här hemma. Vill du gå direkt till inlägget kan du gå till: http://enkeljul.blogg.se/2014/september/varm-choklad.html

Svar: Lät kanon gott :-D
// Erica
linda andersson

#5 - - Julpussar:

Jag har mer och mer snöat in på chai latte det senaste året, men efter en eftermiddag i pulkabacken med familjen så blir det en klassisk varm choklad gjord på kakao, socker och tjock skummad mjölk, gärna toppad med antingen vispgrädde, marshmallows eller marshmallow fluff. Om man väljer något av de två senare alternativen så brukar jag dra ner lite på sockret då de är så söta i sig.
Och mitt bästa tips till alla drycker som baseras på varm mjölk är att skumma mjölken först! Funkar både till choklad, chai- och kaffe latte...

Svar: Lät inte fel :-D
// Erica
linda andersson

/>
Till top